مربی هستی یا باشگاه داری ؟ اولین سامانه باشگاه و مربی زنجیره‌ای ایران

مربی هستی یا باشگاه داری ؟ اولین سامانه باشگاه و مربی زنجیره‌ای ایران

سامانه زنجیره ای باشگاه و مربی ایران

14 کلید مهم برای ساخت برند و استراتژی تمایز

14 کلید مهم برای ساخت برند و استراتژی تمایز
14 کلید مهم برای ساخت برند و استراتژی تمایز

کلیدهای استراتژی تمایز

کلید اول تخصص

با یک دست نمیتوان دو هندوانه برداشت، سعی کنید حداقل در ابتدای شروع یک کسب و کار و برندسازی متخصص یک کار باشید، در این کار حرفه‌ای شـده و بهترین بهترین‌ها باشید، به این صورت شـما به عنوان مرجـع بازار شنـاخته خواهیـد شد و این خـود یکی از مهـمترین استراتژی‌های برندینگ است.

کلید دوم ساخت یک رده جدید

شما می‌توانید همانطور که برند ال‌جی سـوالر دام را به عنـوان یک فـر خوراکپزی جدیدتر از ماکروویو به بازار ارائه کرد، محصوالت و خدمات موجود را با ایجادتغییرات اساسی به‌عنوان یک رده جدید به‌بازار معرفی نمایید.

کلید سوم، ساخت یک نام جدید

سال‌ها پیش جزیره‌ای در کارائیب، خوک نام داشت و هیچ توریستی به آنجا پا نمیگذشت تا ایـن که نام آنجا را به پارادایز یا جزیره بهشتـی تغییری شـایسته دادنـد و توریست‌ها به آنجا سرازیر شدند.

کلید چهارم، ساخت یک هویت جدید

برای یک محصول تکراری مثل آجیل و زعفران و خرما می‌توان هویت جدید تعریف کرد و بر اساس آن هویت به پول بیشتر رسید. هزینه‌های مردم برای هویت است نه آجیل درک این در فضای تجربه و در سالیان به وجود خواهد آمد. برای همین شرکت‌های بسیاری که ورشکسته می‌شوند سعی می‌کنند با این استراتژی تغییر هویت دوباره بتوانند وارد فضای کار بشوند.

کلید پنجم، بسته‌بندی متفاوت

برای ایده محصول محور خود باید بسته بندی متفاوت و کارا ارائه داد. تفاوت بین بسته بندی را می‌توان در هنگام خرید پوشاک یا حتی پیتزا مشاهده کرد. غفلت از کلید پنجم زحمات بسیار را هدر خواهد داد. چشم ثبت و ضبط می‌کند پس با بسته بندی ماندگار خواهید شد.

کلید ششم، تمرکز روی یک پیام واحد

پیام واحد شرکت ولوو سالیان بسیار امنیت است. پیام واحد باید در شکل و محتوا بروز یابد تا مشتری آن پیام را درک کند و برای آن ارزش صرف کند. این امر توسط بزرگان برندسازی همیشه مهم است.

کلید هفتم، تمرکزروی محصول و کیفیت

مثال بارز این استراتژی شرکت اپل است که محصولات موبایل خود را متمرکز با سیستم عامل آی او اس پیش می‌برد و هر روز قوی‌تر از دیروز محصولات خود را ارائه داده است.

کلید هشتم، تمرکز روی یک بازار واحد

باید هدف بازارتان را مشخص کنید و روی آن تمرکز داشته باشید. بهتر است به صورت متمرکز بالا یا پایین بازار را هدف قرار دهید، در این دو قسمت هم رقبای کمتری وجود دارند و هم رشد بهتر، مثل فروشگاه‌های زنجیره‌ای که در ایران قسمت پایین بازار را با ارائه محصولات ارزان هدف قرار داده‌اند. که البته برای حضور قدرتـمند در ایـن بازارها باید ساختارسازی انجام داد. یعنی فقط قیمت کم یا بالا نیـست که شما را موفق می‌کند، بلکه ابتدا باید ساختارهای آن را ایجاد کرده باشید.

کلید نهم، تمرکز روی اولین بودن

همیشه این اولین‌های مانـدگار هستند که در ذهن افراد جا خـوش می‌کننـد، برندها و افراد بسیاری که در حوزه خود اولین هستند همیشه درخاطر می‌مانند. اولین بودن یعنی ماندگاری در ذهن که باید با تلاش و تمرکز رشد کیفی حاصل شود.

کلید دهم، میراث

برای مثال در ایران میراث قدرتمندی برای تولید فرش است، اما میراثی برای تولید ماءالشعیر در سطح جهانی نیست، اما آلمانیها این میراث دارند و میراث فرش ندارند. پـس اگر خدمـات یا محصولی تولید کنیم که میـراث محلی یا خانوادگی آن را داریم می‌توانـد ما را سـریعتر به موفقیت برساند.

کلید یازدهم، جغرافیـا

زعـفران در خراسـان ایـران از یک جغرافیای مناسب برخوردار است اما روزنامه‌ی سراسری با نام خراسان می‌تواند بخش زیادی از خوانندگان را گمراه کند. چون تصور می‌کنند که این روزنامه مخصوص خراسان است. تولید مرکبات در جهرم یک بستر جـغرافیایی مناسبی دارد. هر جغرافیا از خواص مختلفی برخوردار است که درک این به مطالعه و ذهنی باز نیاز دارد.

کلید دوازدهم، توزیع در بستری متفاوت

مثل توزیع یک نوع جوراب‌شلواری در سوپرمارکت‌ها که اگر متفکرانه و هوشمندانه باشد به نتایج جالبی خواهد رسید.

کلید سیزدهم، خدمات

بسیاری از مشـاغل خدماتی هستند، شما می‌توانید ساختار خدمات موجود را شکسته و با ارائه خدمات
خاص خود و یا الگو گرفتن از سایر مشاغل به یک استراتژی تمایز دست بزنید، مثال شرکت کرایسلر برای اولین بار در تاریخ صنعت اتومبیل گارانتی 7/70 را ارائه داد، یعنی 7 سال یا 70 هزار کیلومتر گارانتی

کلید چهاردهم، طراحـی

ما می‌توانـیم با طراحـی متـفاوت، محصوالت یا خدمات، خودمان را به شدت از سایر رقبا متمایز کنیم. در لوازم خانگی غیربرقی، شرکت جهانی آیکیا با طراحی سـاده و کاربـردی و قابلـیت مونتاژ ساده خود توانست از یک شرکت محلی به یک غول جهانی بدل شود، فرصت‌های بسیار زیادی در طراحی نهفته است که نباید آنها را دست کم بگیریم.

Branding concept - wooden blocks with inscriptions marketing, strategy, target, advertising. Premium Photo

در خبرگزاری هر نماینده به صورت کامل معرفی خواهند شد | خبرگزاری فردیدر سامانه ثبت برند و معرفی برترین‌ها، هر نماینده و ساختار آن ثبت خواهد شد | ثبت برنددر اولین سامانه خدمات ورزشی به زبان فارسی هر نماینده امکان کسب درامد را خواهد داشت | مورمور

نظر خود را بگذارید