مربی هستی یا باشگاه داری ؟ اولین سامانه باشگاه و مربی زنجیره‌ای ایران

مربی هستی یا باشگاه داری ؟ اولین سامانه باشگاه و مربی زنجیره‌ای ایران

سامانه زنجیره ای باشگاه و مربی ایران

انتخاب اسم برند و محصولات

انتخاب اسم برند و محصولات

انتخاب اسم برند و محصولات

در این آموزش با فینیور خواهیم فهمید که این آموزش در دو حالت بکارتان خواهد آمد، یک زمانی که هنوز نامی برای برند یا محصول خود انتخاب نکرده‌اید و دیـگری هنگامی که متـوجه شـده‌اید نامی تنـبل دارید و باید نام زرنگ یا قدرتمند انتخاب شود

پس با دقت به آموزش فینیور در کلیدهای انتخاب اسم برند دقت کنید.

کلید اول: اسامی تصویری
اگر دقت کنیم میبینیم که برندهایی مثل اپل به معنی سیب و شل به معنای صدف از این دست اسامی استفاده کرده‌اند وبسیار هم موفق هستند.

کلید دوم: اسامی استعاره‌ای
ما با انتخاب این اسامی می‌توانیم هوشمندی خود را به مخاطبان خود نشان دهیم، مثل انتـخاب نام سلیمان برای یک شرکت فرش !

کلید سوم: نامهای ترکیبی
نام‌های ترکیبی یک نوع القای جالب و جدید و خاص و گاها مدرن بودن را ایجاد می‌کنند. مثلا اگر قرار است اپلیکیشنی برای شارژ ساختمان درست کنید می‌توانید از ترکیب اول و آخر این کلمات، کلمه جدید شارژمان را ایجاد کرد.

کلید چهارم: نام‌های شخصیت و موجودات
در این بخش می‌توان نام‌های تجاری موفقی مثل پوما، نام تجاری پلاستیک فریزرهای پنگوئن، نام تجاری علی بابا را نام برد. هوشمندانه می‌توان نام‌های حیوانات یا نام انسانی را انتخاب نمود.

کلید پنجم: نام‌های ساختگی با تغییر در حروف اصلی
نام‌هایی مثل لکسوس، زیراکس، ایستک از این دست اسامی هستند که با تغییر واژگان یا استفاده از واژگان ساختگی به وجود آمده‌اند.

کلید ششم: نام‌های مرتبط با محصولات و خدمات
نام‌هایی مثل پفک نمکی، تویوتا لندکروزر از این الگوها برای نامگذاری خود استفاده کرده‌اند.

کلید هفتم: نام‌های تاریخی و ملیت
اگر به تاریخ رجوع کنیم نام‌های پاسارگاد، پارسیان، نایک و غیره از این دست هستند، اما باید دقت کنیم که نام‌های مستعمل شده مثل پارس را استفاده نکنیم!

کلید هشتم: تجانس آوایی و تکرار
نام ولوو، مزمز، دامداران و مورمور که تنها سامانه خدمات ورزشی است همگی از این کلید استفاده نموده‌اند که می‌تواند خلاقانه و هدفمند به نظر برسد.

کلید نهم: نام‌های اختصاری و سرواژه‌ها
این کلید کمی مخاطره‌انگیز است، اگر نام سرواژه شما مثل فینیور یا فیات به یک نام صدادار بدل شود می‌تـواند بـرای شما کمک‌کننده باشد اما اگر مثل اسامی بیصدا مثل، تیبی اس، ال کا دی و غیره باشد این کار به شدت به برند شما ضربه خواهد زد.

کلید دهم؛ جغرافیا
بسیاری از نام‌های ایرانی و خارجی از این کلید جغرافیایی اسـتفاده کرده‌اند، مثل مارلبورو، لندن‌فاگ، توسان، موهاوی، آب دماوند، دوغ آبعلی و غیره البته اگر به درستی استفاده نشود حتما آسیب زا خواهد بود مثلا اگر قصد داشتن روزنامه کشوری دارید هرگز نباید اسم آن را استانی انتخاب کنید.

کلید یازدهم: نـام‌های آلفـانامریک
این یک فرصـت بسیار عالی برای نامگذاری خصوصا نام سایت است. با ترکیب عدد و حرف شما می‌توانید نام‌های تجاری قدرتمندی بسازید. مثل مدرسه کسب‌وکار سی‌حامی که برگرفتـه از نام سیمرغ است. از نام‌های اینگونه دیگر می‌توان به سون‌آب اشاره داشت.

کلید دوازدهم: نام‌های مواد اولیه
کوکاکولا یک نام ترکیبی شامل کوکا از برگ کوکائین و دانه کولا است. البته باید توجه کنیم که در این نام همزمان از تجانس آوایی و کلید ترکیب نیز استفاده شده است.

Businessman analyzing financial fund with digital augmented reality. Premium Photo

در خبرگزاری هر نماینده به صورت کامل معرفی خواهند شد | خبرگزاری فردیدر سامانه ثبت برند و معرفی برترین‌ها، هر نماینده و ساختار آن ثبت خواهد شد | ثبت برنددر اولین سامانه خدمات ورزشی به زبان فارسی هر نماینده امکان کسب درامد را خواهد داشت | مورمور

نظر خود را بگذارید